تست نفوذ سایت مشهد

تست نفوذ سایت مشهد

هیچگاه امنیت به صورت کامل و صد درصد نبوده است به همین خاطر باید همیشه در مباحث امنیتی بروز بود و خود را اپدیت نگه داشت خصوصا وب سایت ها و سرور ها که بیشتر در معرض عموم هستند و امکان نفوذ کردن ان ها توسط هکر ها بیشتر است. تست نفوذ وب سایت یا همان آزمون نفوذ پذیری وب سایت، یک حمله سایبری شبیه سازی شده علیه وب سایت، سرور و یا شبکه شما برای بررسی آسیب‌ پذیری‌های قابل بهره برداری است. تست نفوذ بیشتر برای کاربردهای دنیای وب استفاده می‌شود.

مراحل تست نفوذ سامانه های اینترنتی باید توسط متخصص تست نفوذ طی شود. حتماً در نظر داشته باشید که این کار باید به دست یک فرد حرفه‌ای و در عین حال معتمد انجام شود. زیرا این فرد با تکیه بر دانش هک و امنیت شبکه خود، فعالیت‌های یک هکر واقعی را تقلید کرده و به منابع تجاری نفوذ می‌کند.

اگر نتیجه تست نفوذ، وجود یک نقض امنیتی باشد. کارشناس امنیت ارزیابی‌های دقیق آسیب پذیری و گزارش را آماده می‌کند. از آن‌جایی که هدف اصلی تست نفوذپذیری، ارتقای امنیت سازمان است. در صورت شناسایی ضعف‌های سازمان، نه تنها مشکلات امنیتی آشکار می‌شود بلکه توصیه‌های دقیقی برای رفع آن‌ها اعلام می‌شود. خدمات تست نفوذ وب سایت و آزمون نفوذ پذیری وب سایت در مشهد توسط امن افزار اوژن ارائه می شود.

تست نفوذ سایت مشهدمقایسه تست نفوذ خودکار و تست نفوذ دستی

سوال در مورد اینکه کدام نوع تست نفوذ برای یک سازمان، شرکت و… مناسب است بستگی به عوامل مختلفی دارد. در جدول زیر سعی شده است مقایسه ای بین انواع مختلف تست نفوذ انجام شود:

امنیت در ایران

در سال های اخیر با توجه به گسترش اینترنت و نیاز سازمان ها و کسب و کارها به خدمات اینترنتی و وب سایت، متاسفانه سایت های زیادی در داخل کشور هک شده اند. ضعف در برنامه نویسی وب سایت یا پیکربندی نا مناسب سرور از جمله عوامل هک یک وب سایت می باشد. شاید مدیران این گونه سایت هیچ وقت تست نفوذ بر روی سایت خود انجام نداده اند.

تست نفوذ نیاز به تخصص و کار تیمی دارد. برنامه نویسی, شبکه, آشنایی کامل با سیستم های مدیریت محتوا، شناخت نقاط ضعف آنها، شناسایی حفره های امنیتی سایت ها، متخصص در زمینه شبکه اینترنت، دیتا سنتر و هک سرور و.. هر کدام از اینها یک متخصص امنیتی نیاز دارد. یکی از شاخص های کلیدی سایت های خوب امنیت آنهاست. سایتی که امنیت کافی نداشته باشد به راحتی قابل هک باشد.

اهمیت امنیت وب سایت در سئو

امنیت را می توان از موارد زیرساختی وب سایت ها دانست. قاعدتا امنیت پایین وب سایت می تواند مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد کند. علاوه بر این موارد تاثیر منفی روی برند شما خواهد داشت که بر خلاف سیاست های رشد و توسعه کسب و کارهای تحت وب است. موتورهای جستجو از جمله گوگل وب سایت هایی را که ضعف امنیتی داشته باشند به خاطر امنیت اطلاعات کاربران از نتایج جستجو حذف می کند.

صرفنظر از بحث تاثیر امنیت سایت بر سئو باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ماندگاری هر سایت و به طور کلی هر سامانه رایانه ای منوط به امنیت است. بدون امنیت بقا معنی ندارد و این موضوع در وب نیز صادق است. اگر سایت مشکلات امنیتی داشته و هک شود حتی در صورت رفع کامل مشکل به اعتبار آن لطمه خواهد خورد. پس بهتر است از ابتدا به فکر تامین امنیت سایت خود باشیم.

 

امنیت وب سایت خود را به امن افزار اوژن بسپارید

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[Total: 1 میانگین: 2]